Persbericht, Arlon, 12 december 2019

De coöperatieve vereniging FAIRCOOP, die de faire melk FAIREBEL op de markt brengt, lanceert in samenwerking met de groep PROVERA, de winkels Cora, Match|Smatch en louis delhaize, VERSE volle melk.

Fairebel, het Belgische merk van faire melk blijft innoveren om de consument te bekoren.

De coöperatieve vereniging die altijd dynamisch is en haar assortiment wil uitbreiden in overeenstemming met haar doelstellingen, presenteert u in samenwerking met Provera, het centrale inkoopbureau voor de merken Cora, Match, louis delhaize VERSE volle melk in verpakkingen van 1 liter en ½ liter.

Na halfvolle melk, de volle melk origineel, volle melk met chocoladesmaak met fairtrade cacao,  ggo-vrije kaas op basis van grasmelk, ijs en boter zal de VOLLE melk alle liefhebbers van natuur en fair trade zeker aanspreken.

Deze VERSE volle melk is enkel gepasteuriseerd, wat zorgt voor een organoleptische kwaliteit die nauw bij die van rauwe melk aansluit en tegelijkertijd een uitstekende voedingskwaliteit waarborgt.

Dit initiatief kan nu al op de steun rekenen van tal van consumenten die kiezen voor een duurzame landbouw die de belangen van de familiebedrijven verdedigt.

Josiane Andre, consument en lid van de raad van bestuur legt uit: ‘Dit was wat de consumenten vroegen. En nu is er verse faire melk ook in halve literverpakking. Een prachtig project dat aan onze verwachtingen voldoet. Nu is het aan ons, consumenten, om dit te ondersteunen.’

Erwin Schöpges, voorzitter van de coöperatieve vereniging: ‘Een nieuwe stap voor onze coöperatieve. We zijn er trots op dat we kunnen inspelen op de wensen van de consument.

2019 is een positief jaar voor onze coöperatieve. We sluiten het jaar af met een nieuw product in ons gamma volle VERSE MELK . Onze doelstelling van 11.000.000.liter verkochte melk is gehaald. Wat betekent dat elke Belg gemiddeld 1 liter faire melk heeft verbruikt. We kunnen dus zeggen dat iedereen heeft bijgedragen aan het garanderen van een fatsoenlijk inkomen voor de melkboeren en aan een eerlijke verloning voor alle actoren in de keten.

In 2020 wensen wij ons partnerschap Consument - Veeteler - Verdeler voor een duurzame en faire landbouw nog uit te breiden.’

Faircoop lanceert verse melk in een testfase met de groep Provera, die besloten heeft het merk Fairebel te ondersteunen om duurzaamheid in de melksector te waarborgen en jonge boeren een toekomstperspectief te bieden.

Meyer Pascal, Algemeen Directeur van Provera verklaart dat de centrale inkoopafdeling van de merken Cora, Match, louis delhaize merken gemotiveerd is om een partnerschap aan te gaan met FAIRCOOP om ervoor te zorgen dat de landbouwers een melkprijs ontvangen die de productiekosten dekt en ook hun werk betaalt.

U vindt de volle VERSE melk in verpakkingen van 1 liter bij Cora, Match|Smatch en louis delhaize en van ½ liter bij Cora, Match|Smatch

Contactpersonen voor de pers: Faircoop Van Poecke Tanja +32 474 52 95 36, Provera: Patricial Cols +32 476 31 91 99

Persdossier downloaden

Delen opLinkedIn